2015. október 29., csütörtök

Kaják és helyzetjelentés 2 hónap után


Aug 16. óta kicsit tobb, mint 2 honap telt el, ennyi idő utan kulon akartam 1-1 bejegyzést a kajáknak, és az arab szokasok masodik részének szánni, ezenfelul meg még egy altalanos helyzetjelentésnek még1et, de aztan rajottem, hogy az elso kettonek igazabol eleg sok koze van egymashoz, a harmadik meg az elso kettonek a folyomanya. Szoval lassuk a medvét.

Judit anyukaja mondta nemrég, mikor beszeltunk, h ugy tunik neki h eleg jol elvagyok, ugy tunik, mintha jobb lenne a szitu, mint Angliaban volt... Nem vagom ezt ra 100%ban, viszont mindkét oldal mellett sok a pro és a kontra, az biztos, h ez a hely sokkal jobb, mint amire szamitottam, panaszkodni nem is iazan tudok mire.  Melofronton jol mennek a dolgok (2 honap utan jobban mint Newcastleben), lakhatasi korulmenyek terén is jobb a helyzet, de egyedul vagyok, ott Judittal voltunk ketten, itt jo meleg van, ott sz.r ido volt, itt nem lehet sehol meginni egy sört vagy barmit ha megkivanja az ember, ott kotelezo volt. Itt keves helyre lehet csak elmenni nezelodni, kirandulni, ott vegtelenre, és még sorolhatnám a szempontokat hosszasan, de nem teszem, osszegzésképp elég legyen annyi, h minden oke! :)

Apropo angliaban emlitettem, h milyen bun rosszak az angol kolkök, hat az ittenieket inkabb ne merjuk hozzajuk... Volt alkalmam hétvégeken  a medencénél figyelni, hogy az arab kisfiuk 10es csoportban hogyan "jatszanak"... Kész csoda h nem adnak nekik stukkert, ugralnak ra egymasra utlegelnek, uvoltoznek, nem tud toluk senki mas a medenceben megmaradni, ordibalnak... Nem kérdeztem meg hogy most vajon dzsihadosat jatszotok-e a medencében, de azert nemelyiknal joparszol szivesen eldurrantottam volna egy atyai eszhezterito pofont, hogy hol kepzeled magad fiam... :D Csakhat ezzel meg ugy vagyok, h morcosan rajuk nezek,és inkabb nem szolok semmit, ki tudja melyik sejk hany felesege sasol fentrol valamelyik ablakbol, aztan itt ha valami arab gyereket leszolok, még majd engem hurcolnak meg.... Lenyeg a legyeh h ezek lokdosodnek, kulfoldi csalad kiskolkeit nem hagyjak normalisan jatszani, uszni keptelenseg mellettuk, orditoznak, csapkodnak, fociznak, labdat elrugdaljak, ha visszaadja valaki nemhogy megkoszonik, ez az alap, hogy nekik azt vissza kell kapni... utik verik egymast, akkor is ha latszik a szenvedo felen h ez mar nagyon nem tetszik neki...

 
egy csepp sem maradhat benne! :)

Na de a felnotteknek is vannak azert erdekes szokasaik... Meg kellene nezzetek, hogy hogyan nez ki egy mozi film utan - mint amit szetbombaztak... minden tiszta sz.r... Plazakban subwayben barhol itt nem divat a talcat visszavinni, a moziban ez van kicsucsosodva, nemh nem viszik magukkal a szemetet, inkabb szetcsesznek mindent, elvégre ugyis van aki osszeszedje...

Nade ha mar a kajanal tartottunk, akkor vagjunk bele. Amikor Abdullah elvitt a legelejen 1-2x, akkor megismertetett velem 1-2 kotelezo dolgot, meg a szisztemat (talca), az arab kenyer (nagy tortilla szeru ize amire mindent martogatnak) evese kezzel, es mutatott olyan helyet is, ahova azota is visszajarok, ha jon valaki akkor kotelezo program. (Ilyen pl az AlShami etterem is). Na de a kajakrol beszeljenek helyettem a képek, omlesztve! Csinaltam a fotokat folyamatosan miota megérkeztem, ezek kozul alljon igy egy par, nyilvan nem en ettem mindent :D Ja, és arra sem kell szamitani h csak arab kajak lennenek a lenti listaban... :D

Arab martogatos mix eloetel, ezeknek tudom a nevet, emiatt nezett egyszermeglepetten a pincer! :) tok polir, en nagyon megszerettem. hummuszm padlizsankrem, meg még tobbfele cucc, aki jon latogatoba az ilyet biztos fog enni velem. :) [alshami]

Es a sokat emlegetett Alshami etterem (Beduin stlye :D) belulrol 

 ez ilyen mix grill tal

 egy egyiptopmi kollegam azt mondta, h a legfaszabb shawarma, amit eleteben latott! ez itt a gyros megfeleloje

 egy reggeli omlett salataval még a hoteles idokbol

egy etlap/itallap csak a miheztartas végett, csak h lassatok arakat

 balrol fattoush (zold salatas téma), jobbrol pedig a kofta, az Altazaj szaudi gyorsétteremlancban

 tudja vki h ez milyen allat? (gyumolcs? :D)
 
 Az egyik jo kis seafood etterem, ahol a joboldali halat suttettuk meg...

 ... ami igy nezett ki a megteritett asztalon! (terito nelkul teritve! :)

 A masik seafood etterem, ahol sztem eletem legfonomabban elkeszitett halát ettem....

Furcsa volt am az elejen, Abdullah azt nyomatta, h seafood seafood (azaz tenger gyumolcsei), o mennyire szereti. Na mondom fasza, en annyira nem, ha akarod menjunkm aztan majd eszek valami halat. Erre betolja, hogy jaaa o a halon és az egyik tipusu rakon kviul nem esik semmi seafoodot. :D na mondom fasza vagy akkor te is... szoval ezert volt a nagy halevés tobbszor is.

 komplimentáris eloetel!

 balrol ez meg a crab (az a tarisznya(?) tehat a laposrak eheto resze elkeszitve), sokkal jobb volt, mint amire szamitottam, pedig vakon rendeltem! :)


 
 A masodik hotel gorog ettermében mindig marhajokat ettem... Souflaki, spagetti, sult camambert sajt...

 Egy atlagos hoteles reggeli (részlet)

 
ez megint milyen allat? rozsaszin granatalma? (talán) - jobbra tole vacsora a szobaban. sor + saláta! :D:D:D mert a vonalak fontosak!

 a mar emlitett gorog etteremben az egyik legnagyobb bezabalasomkor kert eloetele volt... tintahalkarikak.... botranyos méretu adag

 Ezt frankon nem tudom,  h hol ettem. :D

Uncsitesomek hamburgere az Applebiesben
 
hopp megint egy ilyen martogatos eloetel valami... jobbrol hagymaleves!

Chicken Tikka!


Shawarma ismét! A martogatos eloetelen kivul ez az a kaja, amit en ittletem eleje ota mar vagy 8x ettem, persze tobbszor krupmli nelkul (helyette salata), de volt h igy, szerintem iszonyatosan jo. Es mindenkinek izlik, Norat kivéve, neki nem tetszett a fokhagymas szosz, és puccpicsa modjara otthagyta az egesz kajat! :D:D:D:D Csak azert nem csomagoltattam el, mert akkor megintcsak en zabaltam volna be belole.

Nora viszont nagy steak-es,  es mivel o mindig a filét emlegette, mondom az milyen marharész mar, fogalmam sincs, igy nekialltunk utananezni, es kiderult, h a filé az a belszin egyik darabja... Az meg ugye tudvalévo, hoyg en a marhafartot preferalom, ha steak, dehat amikor o ezt ette akkor en valami BBQ natur csirkét, arra emlekszem. :)


 
Desszertben eros hely ez a Katar, azert sok helyen olyan suteményeket, meg cuccokat latni, h csak nez az ember... Akar a nyugati dolgok majmolasarol van szo, akar az ilyen arabos otthon leginkabb egy torok gyrososnal levo cuccokhoz hasonlo edességekrol....


Na es akkor szakitsuk meg a keparadatot, itt a kakukktojas.. .A meloban tortént meg az alabbi eset: Azt emlitettem, hogy az ebedet hozzak, elore fozve, 3-4 fele kaja, salata, ez az amaz, minoségileg neha haaaat hogyismondjam, csirkeben erdekes darabokra lehet raharapni, dehat nem finnyaskodunk, ingyen van! :D Van a konyhaban 2fos szemelyzet, egyik az eroember, masik meg szerintem 100% hogy nem hetero, egy ilyen kis vekonyka filippino mosogatofiu... Akitol frankon megkaptam mar, hogy "fogytam?" "you are nice, sir", meg ilyeneket.... mondom ájjájjáj. :D nade en mindig 12.30 korul megyek ebedelni, tortent egyszer h 13.00ig nem birtam menni, csak beugrottam, kiszedtem egy tanyerre egy kis kajat, és mondtam h bedobom a hutobe, kivette a kezembol, hogy majd o kikesziti. Mondom jo. Igy kulon csomagolva vart minket (egy masik kollegamat is) az ebed a hutoben, Sir Attila, Sir Muthu feliratokkal, salata sutemény, minden volt pakolva, hat az agyam eldobtam. Ez is a nagy arab s.ggnyalasi elvarasoknak az eredménye egyébként.... Nade mindegy, vicces volt az egesz, meg a végén ez a Sir Attilás alufolia is...

 
 a benzinkutakon neha nagy a sor...

Aztan ami még kajas story, emlegettem mar, h vannak azok a magyar szomszedok akikkel nagyon joban vagyok, elhivtak magukkal egyik csutortok este katari ismeroseikhez vacsorazni... Namarmost egy rendes muzulman csalad az ugy mukodik, hogy az asszonyt a ferjen kivul nem lathatja mas ffi "fedetlenul". (Ezert hordjak az utcan a "csadort" azaz az abaya-t). A Szaudiaknal hallottam olyanrol, h ha csaladi ebed van, akkor emeleten esznek a nok, foldszinden meg a ffiak... merthogy ennyire szigoruan van ez a dolog véve. Alkohol disznoeves kizarva, meg meg sorolhatnaánk az ilyen és itt igaz "sztereotipiakat".

Na de az az arab család ez más. Ok maguk magyaraztak el, hogy a katariakat annyira most vetette fel a penz az elmult huszonevben, hogy az orszag ezt nem kepes jelenleg lekezelni. Ragaszkodik is a regi hagyomanyokhoz, meg engedi is be a nyugatot, hiszen igy van csak lehetoség a fellendulesre, a tovabbi fejlodesre. Az emberek is valaszut ele erkeztek... A jelenlegi 50 eves korosztaly még mélyen vallasos, az Ö kolkeik viszont mar olyan kozegben nevelkedtek, hogy lazabban adjak elo a dolgot.

Mit jelent ez ennel a csaladnal? Hamad eveken at ette a mcfarmot nyugateuropaban jarva, mert nem tudta h az diszno, és mikor megmondtak neki azt mondta, h "naes? hat ez finom!". Van nekik a kecoban egy anyosbiztos ital (es mindenfele bunos dologgal kapcsolatos pultjuk), ha a falhoz van tolva, akkor egy std uvegszekreny, ha viszont kihuzod, beteszel mogé 3 barszeket, akkor kanaan, piak, piaspoharak, cigi, meg minden mindenfele mennyiségben. Merthogy ok nem vetik meg az alkoholfogyasztast. De ha anyos jon azert betoljak a pultot a falhoz, nem kell szugeralni az oregasszonyt.

Szoval ez is egy furcsasag. A feleseg, Muneera egy még épp 35 koruli teljesen normalis csaj, es nem abayaban jott elo, mikor odamentunk, hanem normalis nyugati viseletben, farmer, meg rendes top... Ok nappal tisztelik a hagyomanyokat, meloban abaya, Hamadnak thobe meg goutrah, de esténként már lazitottak ezen az egész dolgon.Elokerult a kisebbik fiuk, ot eves, az vele a legnagyobb gond, h angolul folyekonyan b eszel, arabul viszont nem tud normalisan...

Na sorolhatnám még a furcsaságokat, de nagyon durva volt belelatni igy egy csalad eletebe egy estére....És még meg is etettek minket, sot hat tonna kaja is el lett csomagolva (nekem is) elvitelre méghozza...

 

5unkre akkora mennyiség lett fozve, h csak lestem. Ja, és van 2(!) cseléd a haznal! Eletemben eloszor voltam ilyen helyen. De nem a cseledek foztek, hanem a haz asszonya... Bent lehet bagozni, ez is tok fura, a kertjukben meg van egy medene, ami feher fallal van hatarolva, oda azert elferne még egy kis zold. 3 autojuk van, egy zsir uj 3as bombi, egy toyota FJ curiser, és egy valami atom allat ford pickup... na szoval nincsenek hijan a problemaknak, na.

 Ez a salata marhajo volt, kar h ilyen sz.rul sikerult a kép (amugy granatalma, rukkola, hagyma, és ilyen ecetes cucc van rajta)


Ezen az  utolso, és az elozo parosbol a jobboldali képen amugy az az emlitett csodapult szerepel, bar vissza nem adja a szisztema mikéntjét. :)

Es meg mi volt naluk a durva? Hat az, hogy normalis esetben ahhoz van szokva az ember, h megvacsorazik vendegsegben, es amikor menetre van fogva, akkor megkoszoni szepen a meghivast, és tavozik. Na itt kerem kaja utan kulonleges cigik kerultek elo (mint vmi szivarka), vizipipa, mindenki fustolt bent a lakasban mint az atom, desszert 8 féle, még orakat dumalgattunk el veluk, ekkro tudtam meg h itt hogy megy az eskuvozes (3 kulon esemeny van egymastol fuggetlenul, és a hazasodni megyunk az kb annyi h bemennek ketten egy hivatalba, és alairnak egy papirt, mondhatni sokszor spontan, a lagzi az teljesen kulon van (mindig))... Es amikor mar halalraettuk magunkat, meg mar a rengeteg uj info is szetsokkolta az agyam, és indulora fogtuk, akkor a csaj kb nekem elkezdett halalkodni - én még ki sem ejtettem hogy "na akkor koszonom blabla", elkezdett halalkodni, és tok furcsa volt, hogy azt mondta, hogy o mennyire orul neki hogy en eljottem hozzajuk, és hogy ilyen kivancsi voltam rajuk, és a kulturajukra, és hogy ok hogyan elik a napjaikat, meg minden, mar en ereztem szarul magam hogy ne halalkodj mar basszus hat en voltam meghivva nem te! :D:D:D:D

 
a nappalijuk

Aztan  magyar ismiktol azt is megtudtam, hogy egy arab az europait sokkal tobbre tartja (allitolag), mint egy amcsit, az amcsi vilagot munek és ertektelennek tartjak (ami ugye oket is kezdi kapitalizalni), az europaiakat és az "ertekeiket" sokkal jobban tisztelik.... [allitolag] Persze megtudtam igy a teli europai sielos nyaralos 3 hetes turajuknak si a programjat, nemetorszag, svajc, ausztriaban lesznek december kozepetol egeszen januar elejeig (ha jol emlekszem).

Na mindenesetre hatalmas elmeny volt, arab parfumbemutatoval (allitolag egy kis 50ml-es valami 150e Ftban merve), ilyen arab fustolozes... Az este illatanyagai meg 3 nap mulva is rajtam volta, medencezes és tobbszori furdes utan, tok durva volt. Azok a jellegzetes arab plazaban meg mas melletted elhalado arabokon erezheto illatok. (Nem az izzadt kocsogokre gondolok. :D)

 
o az a parfum

o meg a szomszed gabor! :)

Szoval egy nagyon erdekes oldalat ismertem meg ennelfogva egy itteni csaladnak, de nagyon orultem h volt lehetoségem naluk vendegeskedni. Most azonban back to the normal! hol is tartottunk... a bejegyzes elejen valahonnan onnan kanyarodtam el, h milyen bun rosszak az arab kolkok (ezeknek a kolkuk amugy meglepoen normlis volt) Jojjon még vazlatszeruen par erdekesség az elmult hetekbol, vagy mostmar mondhatom, honapokbol...

 
Egy tilos gyogyszertar

De elotte azonban muszaj megemlitenem egy fontos dolgot... Ott az a sok kaja a fenti kepeken... A hotelben masszivan kinlodtam, "kijottem" eleg jo sulyban voltam (87+ hol van mar a 2 evvel ezelotti csucsformam...), na akkoris megembereltem magam, és nekialltam nyomatni a futast, dieta, minden, egesz jol sikerult nemegesz egy honap alatt lekuldeni magam 81 kg kornyékér. Az votl a terv, hogy amikor megerkezek 79.Xre, akkor inditom a rendes kondis edzeseket is... Namarmost ez csak ideiglenesen sikerult, jottek uncsitesomek, nora, ibolyaek, es ugye mikor itt van valaki, akkor az bazira zavarja a dietat és az eletmodprogramot, frankon akarki is volt itt, akarhogy is szenvedtem mindig ilyen 81/82 korul kavirnyaltam.... Uh a helyzet nem tokeletes, de még mindig sokkal jobb, mint augusztus masodik feleben volt! Na ezt csak azert irtam le, mert a fenti kepeket latvan ugy tunik, mintha mindig szarrasutiznem meg zabalnam magam, ez azert nagyon nincs igy... :D A fenti (homo?) csavon kivul mastol is megkaptam bent, hogy You are lea! :D szoval valami eredmény csak van, ha masnak is feltunik, nem csak en beszelem be magamnak, h jobb a helyzet.


No jojjenek a szosszenetek!

- nemegyszer volt mar ra pelda, hogy jobbrol akartam beszallni a vezetoulesre. (hmm, anglia. :D)
- a foldszinti parkolasom 1.5 honapig birta, elkezdtek jonni a cetlik, mig tajekoztattak hogy a negyedikre szol a helyem... na azota a masodik emeleten parkolok :D fekvorendoros korbejaros garazsban 4 emeletet fel/lemenni annyira nem fasza! :D egyelore kitartok a masodikon.
- meloban voltam mar nemegy meetingen, ami abba fulladt bele hogy hangos habzsihabzsi orditasban harom szalon angolul, pandzsábiul és arabul keresztbe uvoltott mindenki egyszerre... :D vicces volt hallgatni

 
 
- a cegnel a "hiperszuper" irodabol atkenyszerultem egy gyengebb poziba, de ez legalabb egy kis lyuk ketten ulunk bent, zene szol, ez az amaz, szoval azert vannak elonyei is, annak ellenere hogy az elejen masszivan tiltakoztam...
 

 - karacsonyi hazamentre megvettem a jegyet, atszallas, tizenoras ut. 3 napra ra a qatar airways akciot hirdetett, feleannyi ido alatt mehettem volna kb 15 ezerrel olcsobban... ha nem veszem meg a pegasus airlinesnal istanbuli atszallassal, akkro tuti h nem lett volna akcio, és megszivom, felmegy az ara. murphy.
- otthon mindenki panaszkodik h szar az ido: itt mar az oraallitas elott is az van a melegert csereben, hogy boven sotetben erek haza, akkir is ha 5kor lelecelek!


- apropo oraallitas, na az itt nincs: igy okt 25 ota mar 2 ora kulonbség van magyarorszaghoz kepest...
- kozteruleten nincs alkoholfogyasztas, azert a Hijri azaz Iszlam uj evkor tartott munkaszuneti napkor (okt 14), mikozben a babauszast figyeltem a medenceben (igazabol babak tapsikolos vizhez szoktatasa volt ez), fel feltunt 1-2 arc aki am edence tulso sarkaban a dugidobozbol nyomja a heineket :D


- es amikor volt ez a babauszas, akkor figyeltem meg azt is, amin elotte gondolkodtam hogy hoygan lehet, frankon egy ceg kijar minden heten takaritani a medence kornyeki teraszt... maskulonben mindenki port hanyna, az biztos... a zart garazsban leporolodnak az autok 1-2 nap alatt, de ezt sztem mar irtam....

 arab kavé

- hohooo csinaltattam igazolvanykepet! angliaban 4 db kerult egy automataban asszem 5 fontba (2200 ft), itt a plazaban egy fotoscsavo csinalt 8 dbot, ketezerért....

udv a petra etteremben!

- jelentem porszivom nincs a lakasban, de tok jo, hogy a recirol egy boooduletes teljesitmenyut kolcson lehet kérni... az en ritka porszivazsomhoz kell is hogy jo legyen ami rendelkezesre all! :D


- okt 12re eljutottunk odaig, hogy nyugisan lehet reggel 6.15kor kiulnu az erekelyre, nem azt erzi az ember, hogy hu bmeg demeleg van, hanem hogy kellemes....
- okt kozepen azert volt nhany ilyen atomparas nap is, az egyikben sikerult egy 52 perces futast lenyomnom az utcan, hat, nem tudom mikor tikkadtam ki igy utoljara mint akkor - a legjobb napot valasztottam ki egy ilyen futasra....

 
neha furcsa weeblapok jelennek meg

- fodrasz? voltam am egyszer mar egy csodafodrasznal is, eletem legrdagabbja, 10e ftnal vmivel tobbe kerultt... nagyon fasza lett, dehat nem lett annyival faszabb mint amennyivel dragabb annal, amihez szoktam... uh next tima a szomszed foja nyirni a buramat valoszinuleg... :D
- oktober 27en tobb rekordot is megdontottem: rekordkoran felkeltem: 5.45, rekordhamar elkeszltem (rantottaval 23 perc), és rekordido alatt, 50 perc alatt beertem. masnap plusz negyed ora reggeli mosogatas az uton plusz 24 percet eredményezett.... dehat most mindig keljek 5.45kor, és erjek be 7re? ájjájjáj....


- az arab burokratikus korforgasnak még mindig nem ertem a végére, a vegleges jogsim még mindig nincs meg,  viszont mar voltam 2x az "okmanyirodaban", mind2x olyan szukséges dolgokrol kaptam tajekoztatast, amiket elotte senki nem mondott.... majd felrobbantam masodjara. na de majd megyek ujra, hat miert is ne, itt szeretik ha egydolgot nem birsz csak tobbszorre elintezni.


- honnan ismeri 10bol 9 ember magyaroszagot? A nokia telefonok hatuljabol: Made In Hungary. Ugye regen elegge elterjedtek voltak az ilyen cuccok, nemegy emberrel ez volt a dumatema eleje, hogy ezt felhoztak. Bar nem tudjak hogy hol van, de csodalkoznak hogy itt all veluk szemben vki aki abbol az orszagbol jott ahol a nokiakat anno gyartottak nagytetelben. :D


Es mi van ezen az utolso kepen? rengeteg helyen a kirakatok igy vannak megvilagitva. Mobil "kirakatvilagitas" sok helyen még egy indiai VJ is ott ul egy fenykeveropult mellett... botrany. cosmo helyen az utcakon az uzletek elott kokadoznak jobbra balra a vilagitas kabelei... Ez pl a maserati szalonnal van. Ti értitek?!?! :D

na viszontlatas, jovok ismét hamarosan! :D akit a bejegyzes kep pakkja rdekel, az ide kattinthat. :)