2016. január 31., vasárnap

Exxonmobil ATP Open - május télen


Január egy meglehetősen nyugodt honapra sikeredett, ahogy az előre is volt tervezve. Mit jelent ez? Hat azt, hogy nem volt minden hetvege szetprogramozva, amire szukség is volt, ki kellett pihenni a karacsonyt, nomeg kozben elkezdett szepen betablazodni a januart koveto nehany het, majd hamarosan latni fogjatok. Kitalaltam, hogy nekem kell egy bulis hosszuhetvege Dubaiban, kiderult (vagy ez mar decemberben kiderult? a fene se tudja), hogy mennem kell majd New Yorkba februarban, aztan le szervezodott, hogy Judit jon az anyukajaval marc elejen, régesrégen (szeptember ota) le volt ugye foglalva a sri lankai út, majd raadasul még az is kiderult, hogy a katari periodus utan Németorszag kovetkezik, nem is akárhol, mehetek ismét huvos eghajlatra fagyoskodni, Hannover. :D Na de nem akarok ennyire elore szaladni, jol jott januarban a pihenes, az a lenyeg.

Az epitkezesek nem alltak le

Harom programmentes hetvege volt, ez persze nem jelenti azt, hogy abszolut ne lett volna program, a legemlekezetesebb talán a cimben is szereplo Exxonmobil Open volt, az ATP azaza nemzetkozi teniszsovetség altal lebonyolitott sorozat elso versenye, ahova a joszomszédomék, Ágiék szerváltak ingyenjegyet, és a csutortoki napon (ami raadasul Attila nap volt! :D) kivittek magukkal.


Ez az eges esemeny januar 4-tol ment 10-ig, de én és a tenisz? Hú. :D Ki nyert? Hú. Na jo, arra emlekszem, hogy asszem 3 meccset neztunk meg aznap du... na jo, kikerestem inkabb:


Tehat a negyeddontoket neztuk, a 4bol 3 meccset neztunk vegig, Djoko nyert, Nadal nyert, ezt persze teniszben jartasak le birjak olvasni a keprol is. 

Szoval nekem mint teniszben kulnoosen jartas egyennek nagy elmeny volt az egesz esemeny, sosem voltam még kifejezetten teniszre epitett csarnokban teniszmeccset, sot, ha jobban belegondolok nem is emlkeszem hogy valaha barmilyen teniszmeccsen voltam-e. :D Gaboréktol jo sok mindent megtudtam legalabb a szabalyokrol, meg olyan dolgokrol, ami azoknak, akik ezt nem kovetzik, egyaltalan nem trivialisak. Elmeny volt!



Az viszont vicces, hogy epp ilyenkor olvas az ember ilyen cikkeket, mikor maskor:
http://index.hu/sport/tenisz/2016/01/18/teniszvilag_bundavadak_djokovics_federer_csalas/

De hogyan lehet az h a bejegyzes cime majus télen, en meg kabatban voltam ??? :D Az idojarasrol ugy altalanossagban januarra vonatkozoan elmondhato, hogy az elso ket het full fasza 25 kornyéki, meglepoen meleg volt, de csak napokozben. Tisztara ugy ereztem magam, mintha majus lenne otthon, kiraly ido volt.

A masodik fele a honapnak viszont kodos csapkodo esos szutykolos sz.r, ilyen hideg es eros szellel... Talan az volt a komplett tel leghidegebb idoszaka. Volt viszont egy olyan 3-4 nap, amikor esténként is olyan felhoszeru kod ereszkedett le, hogy csak lestem, reggel meg kb semmit nem lehetett latni, erdemes megnezni a kov képeket.

Aki nem akart bemenni, és meg tudja oldani, dolgozhatott otthonrol


Ezeket a kepeket erdemes osszehasonlitani a kozlekedes 3/3 bejegyzesben levo videoval, hogy hogyan is nez ki a sziget egy napfenyes reggelen....

Na de hagyjuk is a kodot, elotte olyan laza fasza ido volt, hogy papucsban mentem megnezni masodjara, ezuttal IMAXbe az uj star warsot... A moziban meg is faztam termeszetesen, mert toltak a klimat mint az allat. A filmrol itt nem irok, a blognak nem a celja, de azert jol hanyattvagtam magam, mikor a 6e Ft-nak megfelelo osszeget kifizettem a jegyért... Khm. Oke h Imax dehat na. 

Az viszont biztos, csak annyit hagy irjak a filmrol, hogy aki ezt nem 3Dben nezte meg, az elb.szta. Illetoleg javaslom h nezze meg igy, hihetetlen plusz van benne. Nagyon kiraly volt, ismet 6000x felallt a szor a kezemen, remake ide, vagy oda, en nagyon elveztem, eredeti hangokkal még jobb volt, nem zavart az a par halandzsa arab felirat. Viszont a mozibamenetel elozmenye is erdekes volt penteken (tehat hetvege elso napjan) kineztem hogy megyek delutani vetitesre. lementem az utcara, nagyon furan ures volt minden. Mennek kajalni... subway zarva. Mozi zarva. Mondom mi a jo eg? A Nando'sban ott volt a teljes szemelyzet, majd ok magyaraztak h vmi rendelet ertelmeben ma minden csak mittudomén mikor nyit ki - kesobb, hiaba vannak mar ott... nafasza. Hazaslattyogtam, majd keso delutan mentem ismét ugyanezekre a korokre (es vegul moziba). 

A moziban volt még minden, mi szem szajnak ingere, reklamozzak az azsiai nem tudom en milyen focibajnoksagot, poenos locsolos reklammal tajekoztatnak, hogy az allam jol megbuntet, ha pazarlod a vizet, viszont az is nagyon erdekes, hogy mintha EU tanfolyam lenne, egy hosszas "tarsadalmi celu hirdetesben" tanitanak a szivmasszazsra, ujraelesztesre, meg ilyenek... Egy star wars elott.... A film végén pedit természetesen nem hagyjak, hogy kielvezze az ember a "feliratokat", felcseszik a villanyt egybol... (ja, utana még egy kollegammal is talalkoztam, de nem sokat temaztunk, mentem inkabb ismét nyalat csorgatni, a mozi elott berelt helyuk vna az autocsodaknak...)


Ja, a papucsomrol annyit (mikor ezt a sort irom, mar marcis masodik felét irjuk), hogy augusztusban vettem ugye (miutan Ricsi legenybucsujat megadta magat az elozo), viszont ez azota is kapja a "nyári" ivet. Es ezen azert rohogok, mert - bar visszavihetném ha meglenne a blokk valahol, de ez papucs kb 1 év alatt megkapta most tolem 3-4 nyarnyi szezonnak a terheleset, igy nem is csoda, ha mar kezd legatyasodni! :D Az biztos, h aprilistol kb. balaton soundig nemigen lesz ra szukség a nemet klimat ismerve...

Na a bezinkutat nem tudom miert fotoztam le, de jobboldalon az ott egy nagyon allat jargany volt eloben


Egyik kollegam otthonrol Nigeriabol hozott jajjdefinom snacket, konkretan valami virslis rolot, amit nem kell hutoben tartani. Hat felbontottam, megizleltem, majd sajnaltam, hogy nem egy olyan ember kapta a szuvenirt, aki tudna is ertekelni.... :S botrany! :D


Ne menjunk el az olyan fontos temak mellett, mint hogy januarban megerkezett a céghez az uj kávégép... Na most egybol megallapitottam, h lof.szt nespresso meg dolcse guszto, nekem egyszer majd ilyen kavegep kell. Be van minden toltve, gombot megnyomom mar jon is ki a fasza habos latte, amihez a kaveszemeket frissen orli a masina. Aztan rakerestem, hogy mennyi egy ilyen gepezet, az allamat meg ugy kapartam fel a  foldrol. Lehet egyelore jo lesz az instant elkeveros ricoré is. :D



Na azert ezt a plazat mar maskor is megprobaltam menet kozben lefotozni, most egy fel fokkal jobban sikerult. Nagyon Louvre feeling, van is elotte egy olyan uveggula szeruség mint a fransziáknál.

Na aztan ott a bejegyzes elejen kifelejtettem a nagy programfelsorolasbol az egyik leglenyegesebbet: hat akkor is le voltam hidalva teljesen, mikor kiderult, hogy TIESTOOOOO fog érkezni Katarba. Nekem sem kellett tobb, két napra ra megfuztem kollegamat, és mielott kitlalata volna hogy leoffolja, rogton a megbeszeles napjan mentem is intezni a jegyet... Na de errol majd kesobb, mert ez mar februari program :)

Ahova a jegyért mentem, az viszont a Sheraton Hotel volt, Katar egyik ikonikus epitmenye, ami mar akkor itt allt a kornyéken allitolag mikor még egy felhokarcolo sem volt sehol.


Szep szinvaltos hotel, megfigyelhetitek azt is milyen kepet csinal egy BB Q5 és egy Lumia 1020

belulrol igencsak érdekes

Na a story pedig a hotellel kapcsolatban az, hogy par evvel ezelottre allitolag nagyon lepukkant, aztan mikor jott az emir a foembereivel valami kormanyulesre(?) ha itt ilyen van, és meglattak, hogy atyaég hogy itt mi van, akkor kezbevettek az ugyet, hogy ez az ikon teljes puccban pompazzon a jovoben is. A dragabbik katari hotelek egyike lett igy belole. - Es errol a helyrol jarja az a hir, hogy itt bizony minden megtörténhet, még némi dubajozas is, ha ertitek mire gondolok. :D


Na ugye otthon jo nagy balhe volt mar januarban az uber temabol, a tuti kedveert mikor visszajottem, akkor itt felpattintottam még egy Careem-et is, az kb olyan mint az uber, csak ilyen arab orszagokban mukodo progi, annyi a kulonbség, hogy szamitogepen bejelentkezve is lehet rendelni, ami egy k.rvajo dolog! Az biztos, hogy itt nincs tuntetes, meg az is biztos, hogy kopp ugyanannyiba kerul, mint a taxi. Nehany repteri fuvarnal kiprobaltam, csak a nagy elony itt is az, hogy nem kell kpzni, borravalozni, meg ilyen sz.rsagok, hanem az van, hogy kiszallunk és viszlat. Ez az egyik legkiralyabb dologezekben a progikban. Na de ezzel kapcsolatos story majd kesobb lesz.

Viszont az uzemanyag! Errol ejteni kell 1-2 szot... "Katarban sem tejfel az élet: A 90-es oktánszamu(!) benzin ára a napokban 35%-kal, 68ról literenkénti 92 Ft-ra emelkedett."

Tovabbi érdekességek
- az egyik indiai kollegam nem zselevel, wax-szal vagy vmi emberi dologgal keni a hajat, hanem olajjal... hajat?! botranyosan nez ki de o buszke magara
- de ha mar kollegas storyk: az indiaiak MINDIG ugy kajalnak, hogy akarhanyan is ulnek az asztalnal, mindig osszebbhuzzak magukat és odahivnak, mindig kinalgatnak (minden sz.rral :D), volt mar h en ereztem magam szarul h en nem kinaltam meg oket natur csirkemellel (dehat hiszen ki van merve/szamolva!), mentsegemre valjon h amugy sem nagy husevo banda
- nezegettem, h mennyiert lehetne lakast veni itt a kornyéken a Pearl-on... hat, jobb lett volna nem megnezni, pedig a kvoetkezo linken csak egy berlet lesz: Itt egy penthouse, csak  45k QAR, azaz 3,5M Ft havonta...
- a szomszedoktol kolcsonkaptam (termeszetesen rendbetetelre) egy acer ilyen tablette alakithato windows-os kis laptopot... rajottem, a win 8.1, az erintore van kitalalva, az egy alom. azota hutom magam, hogy nem kell nekem erintos laptop, jo a régi....
- kondi/futas januarban egesz jol ment, a végefelé mar nekikezdtem a lepcsozest is, ami azt jelentette tomoren, hogy a az epulet egeszet nezve 1. emeleten parkolo autobol a tenyleges 9. emeletre felfelé mindig csak lepcson kozlekedtem, volt h naponta 2x is! :D de mi szukség volt erre? (korabban mindig ugye lustamodon a (4) lift egyikevel szaguoldoztam az epuletben

Emlitettema bejegyzes elejen, hogy a sri lankai turat elkezdtem kitalalni/leszervezni, na ott van egy olyan hely, h Adam's Peak, egy brutal hajnali tobb km-es lepcsozos tura, erre ra kellett gyurni elore.


innen brutalul nez ki, nem?

Januar legutolso napjaiban viszont nem Sri Lankaval foglalkoztam, hanem Dubai-jal, sikerult ugyanis a kis kiruccanast leszervezni februar elso hetvegejere.

A bejegyzes osszes kepe itt talalhato meg. (27 kép)