2016. február 13., szombat

Burj Khalifa

Az abu dhabi kirandulas, és az esti pa-pa-pa-party utan sem volt tul sok alvas... Pénteken egesz nap az autot a haz elott hagytam, gondolvan hogy nem fogok perkalni a dubai fizetokapukert, parkolasokert, és nem fogok keringeni, hoyg hol a halalban aljak meg (utolag kiderult, hogy jol tettem).


Zolitol kaptam egy k.rva jo videot Dubairol (miutan dubaiban jartam), és vegignezve csak rohogtem, hogy huu itt is, itt is itt is voltam. Rengeteg helyszin benne van, amirol ebben a bejegyzesben is lesz szo. Nade ako szereti az autos tartalmakat, és kivancsi dubaira, annak kotelezo az alabbi klip:



Vettem ugyanis jegyet elore ám nem is akárhova, hanem a Burj Khalifába. En hulye ezt persze reggel 10re tettem meg, mert abban a pillanatban mikor inteztem, akkor nem volt eszemben az elotte esti buli... Ehh. Na sebaj, 8kor kelés, rendeltem egy careem-taxit, majd irany a varos tulso vége...



Amit el is felejtettem irni, hogy amikor az ember egy esti repulovel megérkezik Dubaiba, akkor is hihetetlenul nez ki, h a tavolban mintha valami villogna az égen. A Burj Khalifa messzirol, sotetben (amikor a diszvilagitas nem latszik) is olyan tenyleg, mintha égig érne.

az elso pillantas vilagosban

Namost a jegyvasarlasrol annyit, h Juditék voltak 2014ben, meg a dubaiban lako Évit is kerdezgettem, h most akkor melyik emelet mi merre hany méter, merthogy két félét lehet venni, és a kozhiedelemmel ellentétben nem olcsobb, ha joval korabban vesszuk meg.... A két féle verzio a kovetkezo: a 124. emeletig, nem is ig, hanem A 124. emelet, a masik pedig kobinalva 124 + 148. Tobb este agyaltam elozo heten, h mi a franc legyen, ugyanis az ar az hat hogyismondjam nem semmi.


A "gyengébbik" jegy felnottként elore valtva 200 dirham (~16e Ft), van egy olyan h azonnali bemenetel ami 300 dirham (24e Ft), csak a helyszinen derult ki szamomra, h ez mit jelent: az idoablakunkba eso lifteknel (amibol tobb is van) nem kell sehol kivarni a sort, hanem lehet tovabbmenni. A "jobbik" jegy vadbarmoknak (mint én), le se irom, aki akarja keresse ki az arat: eletem eddigi legdragabb toronybelepoje volt, de megvettem hosszas gondolkodas utan: ugy voltam vele, h ide soha tobbet nem jovok, még1 ilyen toronyba sem egy jodarabig, es ha mar itt vagyok, akkor b.sszak meg hogy ne a felso emeletre menjek mar fel. Szoval az a +24 emelet gyozott meg, hogy ennyi zsozsot eltapsoljak.... és mivel egy ilyen jegyem volt reggel 10re, igen kellemetlen lett volna elaludni es lekesni, szerencsére ez nem tortént meg.



Idejeben megérkeztem, olyannyira, hogy reggel a szinteures Dubai Mallban (ami allitolag a vilag legnagyobb plazaja?) lenyomtam egy kavet is, az elozo esti dajdaj utan igencsak ramfért.
 

Aztan egyhamar rajottem, h miert is speci az a jegy, amit vettem: hat mert ez nem csak 148. emeletre vezeto, hanem egyfajta puccolt vip: mar erkezeskor bekisertek egy longueba, ahol kb 8admagammal elnassolgathattam, arab kavét ihattam, és full nyugiban uldogelhettem (pihenhettem ki az elozo este faradalmait).



Ezutan persze az kovetkezett, hogy egyetlen liftnel sem kellett sorbanallnunk, egy idegenvezetoszeruség szepen vegigvitt mindenhol bennuket, és a liftre varakozo kigyozo sorok mellett elore beallva (ronda tekintetek kisereteben) szepen pillanatok alatt felértunk a torony tetejere.
 

A foldszint => 124 szakaszon volt a liftben vetites, irta folyamtosan h hany meteren vagyunk, és a vilag mas, magas tornyai jelentek meg a falon... Hiaba vettem fel, sajna olyan sotét votl, h nem latszik normalisan semmi a felvételen. A masodik lift szegyenszemre pedig egy nagy ratyi, extrák nelkul.

Na szoval a 148. emeletrol ilyen a kilatas:


hatterben a vilagtérkép szeru szigetcsoport



hatterben a burj al arab (feher vitorlas ikonikus epulet), valamint a dubai marina (a felhokarcolo lakonegyed, a vilag legsurubb "lakoovezeti része")

ezek itt pedig a Dubai Fountain (szokout) mellett "elterulo" felhkarcolok.


Olyan, mintha jatekepuletek lennenek egy terepasztalon. Fentrol minden olyan. Hihetetlen. Aztan kozben horrorisztikus meretek lentrol nezve... Ugy mellejukraknék egy magyar Parlamentet, vagy MuPát viszonyitaskepp....


Na de mi van a 148. emeleten? Egy legkondicionalt, korben uveges helyiség, az egesz emelet korbejarhato, érkezeskor pedig sutemeny, udito, stb... Ez mind a puccjegy része. Van viszont egy nyitott terasz is, ahova ki lehet menni, és kb a teljes latoter 40%at meg lehet onnan szabad szemmel is figyelni, na az nagyon kiraly.



 Ez a furcsa epulet ott lent a Dubai Mall

 A 148. emelet teraszarol nezve felfelé ennyi még mindig van. Eleg szutykos volt a torony ekkor.



ujepitesu, de arabos souq (piac) az itt is van


 

Szoval ennyi van fent! Eletem elmenye volt, tenyleg vagytam mar azota ra, h a torony megepult (ami 2010ben volt ugye [es allitolag Abu Dhabi penzelte a befejezest, mert Dubaiban kozben mar elkezdtek kifogyni az olajbol, ezert van az egesz jovojuk a turizmusra alapozva, azert is ilyen Dubaj manapsag amilyen!), (bar jo sokadig eletem elmenye ez mar a blogon [de ez jot jelent! :D]) felejthetetlen lesz, akarmeddig is lesz ez a torony a vilag legmagasabb epulete (Per pillanat konkretan 828m-rel, magyar wikipedia infokért erre tessék) Merthogy allitolag mar uton van a kovetkezo, Szaud Arabiaban, Jeddah varosaban epul mar a tronkovetelo, ami 1000-1100m-es magassagi rekordot fog beallitani... Brutalis. Es elvileg 2017 kornyékén kellene h elkeszuljon. Tehat aki meg akarja maszni a jelenlegi legmagasabbat annak sietni kell, Szaud Arabiaba nem olyan egyszeru am a turista vizumot megigenyelni. (konkrétan en ugy tudom h nem lehet...:D)

 csak a szokasos zsozsoképek

Nade akit erdekelnek amugy a vilag legmagasabb epuletei annak itt van két érdekes link:
A jelenlegi 21 legmagasabbrol, és a toplistarol 2020ban...

Na kicsit elkanyarodtunk a burj khalifatol, nostehat a 148. emeleten vegezve a nezelodéssel a lift levitt a 124.-re, ahol mi fogadott? Tomeg. Es semmi extra. De komolyan, kb le is mehettem volna a legaljara automatikusan. Volt egy szuvenirbolt, meg jo sok ember, es szinte ugyanaz a panorama kicsit mas szogbol. Lejjebbrol. Akkor azt mondtam, hogy hu, hat meg sem lehet mondani a kulonbséget, nem adott semmi pluszt a felso emelet, most viszont a kepek alapjan mar azert eszre lehet venni a kulonbséget.

vetités a padlora



 ezek mar a 124/125. emeleten keszultek. azert meg innen is makett a táj, vagy inkabb térkép - vorosmarti mihaly lakohelye nelkul. :D pedig nem is szálltam "gépen fölébe".. de Radnoti mint ahogy sok minden mast se, ezt sem tudhatta, hogy jonnek ezek az arabok, és idecsesznek egy ekkora nyeletlen karót a sivatag szélére....

Na szoval minimalban nezelodtem itt is,majd lementem a folszintre, ahol vegulis volt egy kiallitas a Burj Khalifa epiteserol, makettek, szovegek satobbi, mivel annyira nem ereztem kipihentnek magam, nem olvastam végig mindent, de mindent lefotoztam. Ha egyszer majd nyugdijab megyek es raerek legyen olvasnivalo a régi képeim kozott.



egy ilyesmi helyen kell ezt a sok makettet elkepzelni

ez pedig a szilveszteri tuzijatek? vagy amikor megnyilt? fene se tudja, de azert megneznek egy ilyet eloben, gyanitom Judit is

Fiatal volt még a nap,  mentem a plazaba, hogy megnezem még azt az 1-2 dolgot, ami itt van kornyéken.


van az ugy, h egy kirakatban valami furcsa windows-os dolgot reklamoznak! :D

Majd nemtem a Dubai Aquariumba. Igenjo program, kicsiknek, nagyoknak. Ez egy vizi allatkert, tobb emeleten, fene se tudja hany negyzetméteren, elkepesztoen nagy az egesz. 


Van egy alagut, ahol vegigsetalva lehet nezegetni a fejunk felett - mellettunk uszkalo mindenfele halakat.. .:)



Van itt minden, capaeteto, meduzakelteto, szivacsnevelde, meg fogalmam sincs...




Ebbe a kis "kapszulaba" lementunk vagy 20an, és onnan egy kis vodorbol dobalta at a srac az inyenc falatokat/véres kitudjamilyen husokat, melyre a halak/cápák rakapva ficankolva vizet becsapkodva tulekedtek, kicsit leguggolva pedig ezt mind meg is lehetett nezni viz alatti perspektivabol. Felaron persze lehetett etetni is.


Nade beszeljenek helyettem  képek, amelyek elmondjak, mit is jelent is itt ezen a helyen a sokszinuseg:






 












Es egy csomo mindent nem fotoztam le...! Mindegy, ha valaki dubaiban jar, ez sztem abszolut ajanlott program. (Na nem mintha egy jo buli vagy a burj khalifa ne lenne az :D)

 aztan elzsazzoltam a Dubai Dinohoz - na ezt ki lehet hagyni


majd a plazaban levo vizeseshez - hmm

a végén pedig a TGI Friday's teraszara letettem szepen magam, és idore mentem, hogy a novemberi utan ezuttal vilagosban, ebed kozben nezzem meg, hogy hogyan zenel a szokokut. Hat igy:




kozben azert megjott a kaja is! :D szoval ettem egyet.

Kesobb kislattyogtam a plaza es a souq kozotti térre, majd megallapitottam, hogy gond van. ez a foto nem eleg jo. ugyanis a nap olyannyira elfordult, hogy ez mar az arnyekos oldal. Mig a sok ***óta ember fotozta szepen magat esz nelkul, én nyakamba vettem a "keruletet", és megindultam, hogy megkerulom (a fentrol mar latott bazart plusz kiderult hogy hotelt is, stb), azt csesztem el, hogy fentrol nem neztem meg, hogy a torony labanal megkerulni a tavat kb feleannyi idobe/utba telt volna, mint a to bazar feloli oldalan, nade sebaj. Volt ott egy park, ahova t akartam menni, ahol Ken Block is nyomatta a driftet a bejegyzes elejen latott videoban. :)





ez egy burj kornyéki utcakep, ezuttal elfordulva a toronytol

Ezen a kepen is latszik, de megrakadom az alkalmat hogy elmondjam: dubai mar egy setalhato varos. Szoval oke, nem volt 40 fok, csak majdnem 30, igazabol megfottem a hosszunadragban - nade nem az idojaras most itt a lenyeg - hanem az, hogy rendesen kiepult fasza setalhato varosreszek vannak, a metrobol hosszu folyosokon/mozgojardakon lehet mindenhova eljutni... Ebben nagyon mas, mint Doha, ott az van, hogy autoba be, autobol ki, aztan van par meter jarda, es ha el akarsz menni mashova, akkor alternativa nuku. Dehat ott még se metro, se villamos se semmi, itt meg mar minden van. Sokkal, sokkal baratsagosabb ettol egy oldalrol Dubai, ezt kell hogy mondjam.

 meg is érkeztem a parkba, hogy a szuper napfenyes kepeket legyartsam, és kozben azert uldogeljek, elvezzem a februari nyarat.

Evi képe korabbrol: bezzeg ha lemossa a tornyot az eso milyen wow! :D

Itt tortént meg, hogy eppen felettem egy drotkotélen tolták egyik toronybol a masikba, mint Batman: mar keso volt betervezni, ha kovektezore megyek Dubaiba (merthogy biztos hogy fogok), akkor egyik elso dolog lesz, amit nem fogok kihagyni, az egyszer biztos! :D Zipline: Xline by Xdubai.
 link itt:  http://xdubai.com/xline/ erdemes a honlapra a kezdokepe miatt klikkelni ,es a video:





Aztan volt meg egy erdekes felfedezesem... Itt ez a kep, az utolso, a felallvanyozott epulettel. Hat mondom ilyen nincs, novemberben a nyulfarknyi varosnezesen mikor voltam, akkor az mar keszen volt - sajna kepem nincs rola, de biztos voltam benne, Zsofi meg magyarazta is hogy hotel blabla. Ahh biztos feljutanak rajta valamit még... De egy novemberben mar mukodo hotelen mi a jo eget kell februarban epiteni? Majd leesett a tantusz:


Na mindegy. A kis parkbol, ahova el akartam jutni, a rovidebb uton setaltam vissza a plazahoz, ekkor az Evivel mar meg volt dumalva, hogy Békes-megye reuniont tartunk Dubaiban. A mallban talalkoztunk, mivel en mar kajaltam, mikor o evett en csak neztem, majd folytattuk a programozast. Eloszor is kiprobaltuk a metrot! :D


Reszben foldalatt, reszben emelt palyan futo halozat van, ahol a vonaljegy kb 80 forint... Van nekik jelenleg 75 km, 47 megallo, teljesen automatizalt rendszer, 2009tol kezdték el atadni egyes
szakaszait.



A felszini allomasok igenfuturisztikusan neznek ki, itt ugye keszulni kell a nyari 50 fokra is, akkor pedig nem setalgat csak az utcan az ember. Felmerulhetne a kérdés, hogy minek a metro? Az allomasok ilyen "bura" kinezetuek, zartak, és legkondicionaltak (most igy hogy ezt leirtam elgondolkodtam rajta, hogy hogyan megy ki és be a metro a két szelen? :D) sebaj, legkondicionaltak, az biztos,  na es az allomasokrol ilyen bazihosszu mozgojardas folyosok vezetnek mindenhova. Pl a Dubai mall metromegallobol eljutni a plazaba meg mozgojardan is szerintem legalabb 15 perc. De nem voltam olyan metromegalloban, ahol valahova hosszasan ne vezetnenek a folyosok. De voltam, az ovarosban peldaul.


A kocsik amugy olyanok, h van bennuk VIP meg gold class meg csak noi resz, meg minden anyamtyukja


 Amugy meg belulrol barmelyik masik metro is lehetne. Sokan voltak.

Dubai ovarosi részére mentunk, hajokaztunk egyet, atvittek a folyo egyik oldalarol a masikra, ez megint 1 dirham volt talan fejenkent, igenjo program ennyiért (valahol ki kell sporolni a burj khalifát... :D)





Pattyogtunk jobbra balra, igazabol setalos dumalos varosnezes volt tervezve, 1-2 dolog utbaejtesevel. En Evire hagyatkoztam azt illetoen h merre menjunk, o meg ram (de ez csak a végefele derult ki), szoval mentunk mentunk igazabol csak a varosban, mig meg nem allapitottuk, h bazira nem ott kotottunk ki, ahol akartunk... :D De az ember latja, h Dubaiban is vannak am tipikus rendes arab kornyékes utcak, amit nem jar at a 7*-os puccparádé.






Elmetroztunk az Évihez, megmutatta, hogy milyen boooorzalmas :D kinok kozott tengetik hetkoznapi eletuket, mar azt a keveset amikor nincsenek uton. 



Leguritottunk 1-2 vizet citrommal, majd "ismét fiatal" az ejszaka cimszoval, igazabol az en nyosztetesemre tovabballtunk, elmentunk oda ahol en aludtam ebben a par napban, leraktuk végre a halat, amit mar az akvarium ota cügöltem magammal, és vegulis keresztlanyomnak, Annanak volt hiretelen felindulasbol elkovetett vissza nem utasithato ajandék, szoval nem elore telvezetten oltoztem vele ossze...  Ezt kovetoen a Burj Khalifa szomszedsagaban (nem tul messze na) egy rooftop barba kiultunk elkepeszto volt a panorama, ahogy ez a lenti kepeken is latszik.

 

Majd ezt kovetoen, megfordultunk ha jol emlekszem 3 kulonbozo szorakozohelyen is, mivel az Evi is ugy volt vele, h ha mar ugy sem megyunk egyutt dubaiban tul sokszor egyutt szorakozni, hozzuk ki az estebol amit lehet.
majd ezzel a keppel bucsuztattuk az aznapi bulit, taxiba vagodtunk, es mindenki megcelozta a sajat rezidenciajat.

Ugy egyebkent! Ezen az esten volt Dubaiban Dannic, Ingrosso, meg még valami masik bulit is neztem. Utobbira ki volt irva, h sorry, de csak asztalfoglalassal lehet menni, egy asztal minimum fogyasztasa meg valami tobb dirham. Na joakkor mondom ebbol ingrosso buli ma nem lesz. A masik, a Dannic temanal irtam egy mailt a szervezoknek, hogy megis hogy is van ez a beleptetes. Vicces valasz jott onnan is:

Cocktail Tables (around the bar) - Max 8pax - 4x bar stools - AED 3,500 minimum spend
Small Sofa Couch Table (middle level opposite side of DJ) - Max 12pax - seating 4pax - AED 6,000 minimum spend
Larger Sofa Couch Table (top level opposite side of DJ) - Max 15pax - seating 8pax - AED 8,000 minimum spend
VIP Tables (closer to DJ) - Max 15pax - seating 8pax - AED 10,000 minimum spend
VVIP Tables (DJ Booth area, and infront of DJ) Max 20pax - seating 8-10pax - AED 15,000 - 20,000 minimum spend (Must be confirmed with manager first) - csoda h lehet kapni!

Please note that all reservations must be mixed group of ladies and gentlemen, or, ladies only and a minimum of 4pax. If you require a booking for a larger group, kindly give us a call and we can have the manager arrange some different options for you. Kindly also note that these are our standard prices and are subject to change if we have a special event.

For regular entry without a table, the door policy is couple entry or ladies only, our dress code is smart elegant and our door management have the right of entry. There is no entry fee. - he?? :D
Aztan persze az evi felvilagositott, h itt mindig szep ki sor szokott allni, és ok akarmikor jartak ezen a helyen, mindig volt valami "hatszel". Nade mindegy, nem voltunk rapattanva egyebkent sem hogy elkoltsuk a nyugdijunkat is (megint). :D

Hajnalban probaltam lefotozni a parkoloautomatat, lelekben felkeszulve arra, h reggel majd valahogy jegyet kell vennem, a berelt auto ui a haz elott all, es a parkolas a szent napon, penteken, ami hetvege, ingyenes, szombaton - ami viszont még mindig hetve - mar nem az... Szova ennyi volt az aznapra eso evangelium, megint (sokadjar) hullamod kerultem agyba, hogy masnak is koran kelhessek, hiszen mar csak 1 nap maradt varost nezni.


A bejegyzes osszes kepe itt találhato meg (130 kép), de aki akar egy igazan jo, nem tul hosszu galeriat latni dubairol, annak ajanlom figyelmébe még a lenti linket is - nincs benne tul sok olyan dolog ahol nem voltam.
http://vilagutazo.net/kepekben/2015/01/18/egynapos-varosnezes-dubaiban/